Vertrouwen is het anker in onze missie
We leven in een onzekere tijd waarin meerdere crises tegelijk een rol spelen: klimaatveranderingen, krapte op de arbeidsmarkt, een pandemie, oorlog, inflatie en een energiecrisis. Een tijd waarin grote veranderingen nodig lijken om de lange-termijn toekomstbestendigheid van mensen, organisaties, samenlevingen en de planeet te borgen. In deze turbulente wereld vinden wij als accountants en adviseurs, meer dan ooit ons bestaansrecht in het begrip ‘vertrouwen’.
Onze missie
Bouwen op vertrouwen gaat niet alleen over het vertrouwen dat we in onszelf en onze collega’s hebben. Het gaat ook om het vertrouwen dat we krijgen van onze klanten en het maatschappelijk verkeer. Vertrouwen dat we verdienen door elke dag kwalitatief goede diensten te verlenen. Vertrouwen dat we krijgen omdat het maatschappelijk verkeer waarde hecht aan de adviezen en oordelen die we geven. Vanuit dat vertrouwen dragen we bij aan een toekomstbestendige wereld. Hoe die toekomstbestendige wereld eruit ziet weet niemand, maar we hoeven niet de hele trap te zien om toch die eerste tree te beklimmen.
Roadshow strategie
Bestuur inspireert medewerkers met visie en strategieverhaal
Visie
Wij ontwikkelen duurzame relaties doordat onze focus ligt op het overtreffen van verwachtingen, zowel van klanten als van medewerkers. Dat komt tot uitdrukking in het consequent leveren van een onderscheidende klant- en medewerker ervaring.
Onze visie beschrijft het beeld van onze organisatie voor de toekomst. In vijf hoofddoelstellingen concretiseren we waar we aan het eind van 2025 staan op het gebied van kwaliteit, medewerker-ervaring, klant-ervaring, omzet en bruto marge en een toekomstbestendigheidskeurmerk.
Marktfocus en dienstverlening
Wij ontwikkelen duurzame relaties doordat onze focus ligt op het overtreffen van verwachtingen, zowel van klanten als van medewerkers. We hebben een duidelijke marktfocus op MKB en mid-corporate en richten ons onder andere op internationale organisaties en familiebedrijven. Specifieke expertise is aanwezig op het gebied van bouw en vastgoed, transport en logistiek en onderdelen van de zorgsector. Toekomstbestendigheid, technologie en data belangrijke thema’s.
In de snel veranderende wereld zijn klanten op zoek naar een nieuw soort professional om hen te ondersteunen, kiezen medewerkers voor een organisatie die hen in staat stelt hun doelen te verwezenlijken en stelt het maatschappelijk verkeer steeds hogere eisen aan professionele dienstverleners. Grant Thornton beschikt over specifieke eigenschappen die ons de kans bieden hier invulling aan te geven en ons te onderscheiden van andere organisaties.
Grant Thornton streeft naar groei om relevant en overtuigend te blijven. Groei is noodzakelijk om:
De kracht van ons internationale netwerk
Het lidmaatschap van Grant Thornton International (GTIL) is van strategisch belang. Het is een sterk merk met grote internationale aantrekkingskracht. We beschikken over een unieke internationale cultuur (CLEARR) en over kwalitatief hoogwaardige ondersteuning bij product- en kwaliteitsontwikkeling. Tenslotte stelt het lidmaatschap van GTIL ons in staat om diensten te verlenen aan internationaal opererende organisaties.
Een sterk merk met internationale aantrekkingskracht
Een unieke wereldwijde interne cultuur (CLEARR)
Ondersteuning bij product- en kwaliteitsontwikkeling
Internationale dienstverlening
De toegevoegde waarde van een onafhankelijk adviseur
Nieuwe klanten en opdrachten worden op een eerlijke manier verworven, waarbij kwaliteit en service voorop staan. We verstevigen onze positie als adviseur door te investeren in specifieke diensten en tools die klanten, afhankelijk van de fase waarin ze als onderneming verkeren, toegevoegde waarde opleveren. We geven veel aandacht voor de ontwikkeling van de adviesvaardigheden van onze medewerkers. Ook leveren we gespecialiseerde adviesdiensten op het gebied van belastingen, forensic- en dispute services, waarderingen, transactie ondersteuning, duurzaamheid, social impact en cyber risico management waarbij onze positie als onafhankelijke organisatie een belangrijke toegevoegde waarde is.